اعتراض به نوع بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [+یک توضیح]

یکی از مؤسسان دانشگاه فرهنگیان، در نامهای خطاب به معاونت حقوقی ریاستجمهوری نسبت به روند رسیدگی به شکایت خود دربارهی آنچه «حذف و بازنشستگی اجباری و گزینشی ۴۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» خواند، اعتراض کرد.
به گفتهی افروز فرخی به انصاف نیوز، موضوع این شکایت در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نیز در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما نهایتاً برای بررسی به معاونت حقوقی ریاستجمهوری ارجاع شده است.
او در نامه خود نوشته است که جلسه ۲۹ شهریور در این معاونت «برخلاف اصول دادرسی منصفانه و در غیاب شاکی برگزار شد» و پرسشهای متعددی را درباره مبنای قانونی جلوگیری از حضور شاکی در جلسه مطرح کرده است.
فرخی در این نامه هفت پرسش مشخص خطاب به معاونت حقوقی ریاستجمهوری مطرح کرده و خواستار شفافسازی در مورد ممانعت از حضور وی در جلسه شده است. او در پایان تأکید کرده است: «هرگونه تصمیم یا نتیجهگیری برخلاف اجرای مصوبه هیئت امنای سال ۱۳۹۶ دانشگاه فرهنگیان، از حیث حقوقی و قانونی فاقد اعتبار است.»
موسس دانشگاه فرهنگیان؟!
توضیح انصاف نیوز در تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۴:
یک عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، ادعای فردی که خود را موسس این دانشگاه میخواند را زیر سوال برد.
فرد مورد اشاره، بارها در تماسها و پیامهایی خود را به این عنوان معرفی میکند و یک بار هم این عنوان برای او در خبری در بخش صدای مردم انصاف نیوز درج شده است.
زهره آقاجری در تماس با انصاف نیوز گفت: دانشگاه فرهنگیان سازمانی دولتی است و موسس حقیقی ندارد. این دانشگاه به پیشنهاد وزیر وقت آموزش و پروش و دستور رئیس جمهور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و اساسنامه آن را مصوب کرد.
متن کامل نامه
بسمهتعالی
معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری
با سلام و احترام،
عطف به شکواییه شماره … مورخ … اینجانب درخصوص حذف و بازنشستگی اجباری و گزینشی ۴۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، به استحضار میرساند: موضوع یادشده در تاریخ ۱۱ شهریور در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و در تاریخ ۱۷ شهریور در کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی مطرح گردید. معالأسف، بهجای اتخاذ تصمیم صریح و قانونی در قبال اقدام خلاف قانون دانشگاه فرهنگیان مبنی بر عدم اجرای مصوبه هیئت امنای سال ۱۳۹۶، موضوع به آن معاونت ارجاع شد.
متعاقباً در تاریخ ۲۹ شهریور، جلسهای در آن معاونت تشکیل گردید که برخلاف اصول دادرسی منصفانه، از حضور اینجانب بهعنوان شاکی جلوگیری و جلسه در غیاب بنده و پشت درهای بسته برگزار شد. این امر پرسشهای جدی و مستنداتی را ایجاب مینماید:
۱. آیا جلوگیری از حضور شاکی در جلسه به توصیه رئیس دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته و فرد دیگری به معرفی ایشان جایگزین شده است؟
۲. مبنای قانونی جلوگیری از حضور شاکی در جلسه چه بوده است؟
۳. آیا رسیدگی به شکایات در غیاب شاکی و بدون استماع ادله و مستندات وی، رویهای جدید در معاونت حقوقی ریاست جمهوری است؟
۴. آیا موضوع جلسه غیر از شکایت مطروحه بوده که حضور شاکی منتفی اعلام شده است؟
۵. در صورت محرمانه یا امنیتی بودن مباحث جلسه، مستند قانونی آن چه بوده است؟
۶. حضور شاکی در جلسه، منافع چه اشخاص یا مجموعهای را به خطر میانداخت که از ورود وی ممانعت بهعمل آمد؟
۷. آیا تصمیمات اتخاذشده در غیاب شاکی و بدون ارائه اسناد و مدارک توسط وی، واجد وجاهت قانونی است؟
اینجانب مجدداً بر الزام اجرای مصوبه هیئت امنای سال ۱۳۹۶ دانشگاه فرهنگیان تأکید نموده و اعلام مینمایم هرگونه تصمیم یا نتیجهگیری برخلاف اجرای مصوبه مذکور، از حیث حقوقی و قانونی فاقد اعتبار است.
با تجدید احترام،
افروز فرخی
از مؤسسان دانشگاه فرهنگیان
انتهای پیام
 
				 
 




