انتقادی به پشت پرده سیاسی «رحمان ۱۴۰۰»

یادداشت رسیده به انصاف نیوز در انتقاد به پشت پرده‌ی سیاسی فیلم «رحمان ۱۴۰۰» را در زیر می‌خوانید:

بوی انتخابات در کشور ما قبل از احزاب و گعده‌های سیاسی به مشام صنف محترم مافیا (از هرجنس و رنگ) و پولشویان می‌رسد، چرا؟ دلیل ساده است، بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی اسب‌های سیاست است.

بوی انتخابات معمولا یکسال قبل از انتخابات کم کم فضای شهر را پر می‌کند و حالا فصل جفت یابی انتخاباتی! و “دون پاشی” و شکار و شکار شدن است.

فیلم “رحمان ۱۴۰۰” نمونه ژانر سینمایی از همان مشام تیزشده طیف مافیا-پولشویی از سیاست است: انتخابات مجلس در پیش روست و بوی کباب یا الاغ داغ! در فضای سیاسی پیچیده است: گروهی به هر قیمت قصد دارند دولت را زمین بزنند و ثروت و قدرت و نفوذ و پارتی کلفت و مرکز رصد و …هم دارند، اما دم خروسی که انتخاب کرده‌اند یا خود، خود را مرغ عروسی سیاستمدران کرده است، بشدت “تابلو” است:

تهیه کننده‌ای که سینما را از بازی در فیلم‌های ایرج قادری شروع کرد و نزد خواص و عوام سینما معروف است به “مافیای سینمای ایران”

دستگاه پولسازی که یک سال بعد از تسلط تیم احمدی نژاد بر سینما در سال ۸۵ فیلم نصف مال من، نصف مال تو را ساخت؛ داستان دو هوو که نمی‌دانند یک شوهر دارند و با یکدیگر دوستند. سرتیپی که در اوج وقایع سال ۸۸ با نیش زنبور سبک سخیف فیلم فارسی را با ستاره‌های موجه سینما روی پرده برد. او با ورود آقایان ممنوع، زیرکانه موضوع حیا و نجابت را هدف قرار داد.
او سال ۹۳ فصل انار را که پرداختی ناشیانه به موضوع قیومیت در ازدواج بود دستمایه فیلم جدیدش قرار داد.

فصل مشترک فیلم‌ها، شوخی‌ها یا فانتزی‌های جنسی است اما این همه‌ی ماجرا نیست،

مشترک مورد نظر یکی از اسپانسرهای خلبان بلند پرواز ولی بداقبال سیاست ایران بود، کافی است ارتباط شرکت آگه سازان و پروژهای مختلف در زمان شهردار اسبق تهران و آقازاده‌های جنجالی را با آقای تهیه کننده بررسی کنید، همچنین شراکت او با محمود رضوی، فیلمساز نورچشمی را در ساختن فیلم‌های ده‌نمکی.

سرتیپ سینمای ایران! به پول و قدرت نه نمی‌گوید، و تخصص‌اش هوا کردن چهره‌هاست، می‌خواهد دکتر مسعود صابری، خواهرزاده خودش به عنوان خواننده‌ای نوظهور اما بشدت غیرحرفه‌ای و فالش خوان باشد یا چهره‌های تکراری سیاسی اما این بار با گریم و استراتژی جدید! فقط بخاطر بیاورید که سبک تبلیغاتی عجیب و مشمئزکننده و البته بی‌هزینه (از نظر حقوقی و قانونی) که برای فیلم “به وقت شام” (که پخش کننده‌اش همین آقا بود) در پردیس کوروش – که رئیس آن هم همین آقای تهیه کننده بود: عده‌ای با لباس داعش در سینما، تبلیغ فیلم حاتمی کیا را کردند!

برای کسانی که پشت پرده‌های سیاست ایران را دنبال می‌کنند، فیلم رحمان ۱۴۰۰ به اندازه کافی گویا است: این فیلم که نامش از شعار حامیان اسحاق جهانگیری بعد از درخشش کوتاه ولی موثر او در انتخابات ۱۳۹۶ گرفته شده است این روزها بخاطر حجم بی سابقه و زننده‌ی شوخی‌های جنسی، جنجالی شده است (اتفاقی که شواهد نشان می‌دهد نتیجه‌ی کار حرفه‌ای تبلیغات‌چی‌های فیلم باشد) با دور زدن قوانین و ممیزی‌ها، نسخه‌ی اصلاح نشده‌ی این فیلم روی پرده بود تا کم کم صدای همه درآمد، رحمان ۱۴۰۰ قرار است با شکستن تابوها و البته رکورد فروش، پول‌های نه چندان تمیزی برای انتخابات ۹۶ و ۱۴۰۰ تولید کند یا به بیان دقیق‌تر به کسانی که می‌دانیم و می‌دانند “قرض” بدهد و بعد از رسیدن موعد، اصل پول را به همراه سود از برنده‌ی انتخابات بازپس بگیرد؟! حواشی فیلم رحمان ۱۴۰۰ یک کلاس کامل جامعه شناسی و علوم سیاسی است، آن را از دست ندهید.

گزارش: محدودیت سنی مانع تماشای رحمان ۱۴۰۰ نشد

http://www.ensafnews.com/164800/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%82%db%8c%d9%81-%d8%b1%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%86-%db%b1%db%b4%db%b0%db%b0/

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا