مولوی عبدالحمید: در اجرای قصاص برای شما حیات است

مولوی عبدالحمید گفت: مجازات «اعدام» بهجز «قصاص» جایز نیست. شاید بسیاری از مردم دنیا با اعدام برای «قصاص» هم مخالف باشند، اما الله تعالی «قصاص» را جایز قرار داده و فرموده در اجرای قصاص برای شما «حیات» است
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر امامجمعه اهلسنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اظهار داشت: «اعدام» پدیدهای است که در گذشته بسیاری از حکومتها و رهبران استبدادی برای بقای قدرتشان و سرکوب مخالفان از آن کار میگرفتند، اما امروز که شرایط جهان فرق کرده و در مردم بیداری آمده، مخالفتهای زیادی در خصوص «اعدام» در دنیا وجود دارد.
او افزود: مجازات «اعدام» بهجز در موارد اندکی ازجمله «قصاص»، برای دیگر موارد جایز نیست. شاید بسیاری از مردم دنیا با اعدام برای «قصاص» هم مخالف باشند، اما الله تعالی «قصاص» را در حق قاتل جایز قرار داده و خطاب به مسلمانان فرموده که در اجرای قصاص برای شما «حیات» است؛ یعنی اگر قصاص اجرا شود حیات و زندگی انسانها مورد تهدید قرار نمیگیرد. البته الله تعالی تخفیفی هم قرار داده که اولیای دم اختیار دارند که بهجای قصاص، «دیه» بگیرند یا «عفو» کنند.
امامجمعه زاهدان در ادامه خطاب به مسئولان کشور گفت: مجازات «اعدام» بهجز «قصاص» برای کشور نقصان دارد. درست است که این اعدامها در کشور بر اساس یک دیدگاه و برداشت از آیات قرآن اجرا میشوند، اما این برداشت مطابق با سیرۀ رسولالله و و دیدگاه حضرت علی و جمهور مسلمانان نیست. در عهد رسولالله و خلفای راشدین و حضرت علی این نبوده که به افراد حکم «محارب» بزنند و آنها را «اعدام» کنند.
کاش مسئولان از عینک ما به مجازات «اعدام» نگاه میکردند و متوجه تبعات اعدام میشدند
مولوی عبدالحمید اظهار داشت: کاش مسئولانی که مجازات اعدام را در کشور اجرا میکنند از نگاه و عینکی که ما به قرآن نگاه میکنیم، نگاه میکردند. نگاه ما در این زمینه با نگاه مسئولان تفاوتهایی دارد؛ ما یکسری آفتها و تبعات آسمانی و زمینی را میبینیم که اعدام انسانهایی که حقشان اعدام نیست، به دنبال دارند.
او افزود: آنچه ما در پرتو قرآن و حدیث میبینیم احساس ما آن است که یکی از دلایل مهم بسیاری از مشکلات و بنبستهای موجود در کشور ازقبیل: خشکسالی، زلزلهها، تحریمهای جهانی و… اعدامها هستند، زیرا هر اقدامی که سبب ناراضگی الله تعالی بشود و نزد الله تعالی «ظلم» محسوب شود، این برای حکومتها و ملتها تبعات دارد.
او ادامه داد: امروز کشور ما هم از جانب اهل زمین و هم از جانب اهل آسمان در تحریم است؛ افزایش تحریمهای بینالمللی گسترده بر ملتی که تحمل تحریم و فشار بیشتر را ندارد، نشانۀ ناراضگی اهل زمین است. اهل آسمان هم ما را تحریم کرده که کشور حتی مناطقی که در گذشته آب فراوانی داشتهاند، امروز با مشکل و بحران شدید بیآبی و آب شرب مواجهاند.
مولوی عبدالحمید خاطرنشان ساخت: بنده این سخنان را خیرخواهانه و دلسوزانه میگویم و از این متنفرم که کسی بخواهد از طریق انتقاد، انتقام بگیرد. نظر بنده آن است که باید واقعیتها را مدنظر قرار دهیم؛ واقعیت آن است که الله تعالی از اعدامهای زیادی که در کشور اجرا میشوند ناراضی است و ملت ایران نیز ناراضی هستند و از این بابت دغدغه دارند و انتقاد میکنند.
او افزود: جهانیان این اعدامها را «سیاسی» تلقی میکنند و با استناد به این اعدامها علیه کشور تبلیغات میکنند که مسئولان ایرانی هموطنان و شهروندانشان را میکُشند. در داخل کشور نیز این اعدامها حتی اگر با عنوان مواد مخدر انجام شوند، آنها را «سیاسی» تلقی میکنند. همچنین اعدام سیاسیون مخالف را «سیاسی» برداشت میکنند.
🔹اعدام را متوقف کنید؛ این به نفع دنیا و آخرت شماست
امامجمعه زاهدان خطاب به مسئولان تاکید کرد: اعدام را متوقف کنید؛ این به خیر و صلاح و نفع دنیا و آخرت شماست. خشکسالیها و آفتهای آسمانی و غیره از یک طرف و نارضایتیهای داخلی و بینالمللی از طرف دیگر میطلبند که ابتدا از طریق ارتباط با الله تعالی رضایت پروردگار را جلب کنیم و در عرصۀ سیاسی نیز سیاستهای خودمان را تغییر بدهیم و رضایت جهانیان را حاصل کنیم.
🔹مردم دنیا از توافق آتشبس غزه خوشحال هستند/ امیدواریم مردم فلسطین در آیندۀ نزدیک به حقوقشان برسند
مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانش در مراسم نماز جمعه زاهدان به «امضای توافقنامۀ آتشبس غزه» اشاره کرد و گفت: تمام مردم دنیا از امضای توافقنامۀ آتشبس بین طرفین اسرائیلی و فلسطینی که به جنگ بسیار ویرانگر و صحنههای دلخراش غزه پایان میدهد، بسیار خوشحال هستند.
او افزود: الحمدلله آتشبس در غزه برقرار شده و گفتوگو پیرامون تبادل اسیران طرفین نیز در جریان است. در گذشته همواره آزادگان دنیا «گفتوگو» را بهترین راهحل میدانستند اما متاسفانه به حرف این افراد توجه نمیشد. اکنون که توافق آتشبس صورت گرفته، امیدواریم مردم مظلوم فلسطین در آیندۀ نزدیک به حق و حقوقشان برسند و سرزمینهای اشغالی به فلسطینیها بازگردانده شوند و کشور و دولت مستقل فلسطین تشکیل شود.
🔹گروگانگیری برای باجخواهی «جنایت بسیار هولناکی» است
مولوی عبدالحمید در ادامۀ سخنانش در مراسم نماز جمعه زاهدان از «افزایش ناامنی و سرقت و گروگانگیری» در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: فقر و گرسنگی و بیکاری از یک طرف و ضعف دینی در بعضی از مردم از طرف دیگر سبب شدهاند که بعضی از انسانها خدا و آخرت را درنظر نگیرند و دست به ناامنی و سرقت و گروگانگیری بزنند.
او افزود: گروگانگیری افراد برای گرفتن قرض از دیدگاه ما محکوم است، اما گروگانگیری برای باجخواهی و اخاذی جنایت بسیار هولناک و سنگینی است.
🔹چرا نیروهای مسئول تامین امنیت، سارقان و گروگانگیرها را «تعقیب» و با آنها «برخورد» نمیکنند؟!
امامجمعه زاهدان در ادامه از کوتاهی نهادها و ارگانهایی که مسئولیت تامین امنیت را بر عهده دارند انتقاد کرد و گفت: شاید در مقایسه با سایر استانهای کشور، در سیستانوبلوچستان نیروهای بیشتری مستقر باشند، اما تعجب میکنیم که چرا این نیروها افراد و باندهایی را که دست به سرقت و گروگانگیری و باجخواهی میزنند، شناسایی و دستگیر نمیکنند و با آنها برخورد نمیکنند؟! چرا شهروندان باید برای جان و مالشان احساس ناامنی و خطر کنند؟! اینکه در داخل شهر راه شهروندان گرفته شود و آنها را به گروگان ببرند و باجخواهی کنند این بسیار زشت است.
🔹شورای تأمین استان وظیفه دارد «امنیت شهروندان» را تأمین کنند
مولوی عبدالحمید اظهار داشت: وظیفۀ شورای تأمین استان، دستگاه قضایی و فرماندهانی که نیروها تحت فرمانشان قرار دارند، در تأمین امنیت شهروندان بسیار سنگین است. همچنین درخواست ما از ریشسفیدان و متنفذین در هر قوم و طایفهای آن است که در این زمینه بیتفاوت نباشند و با همدیگر مشورت و چارهاندیشی کنند که در منطقهشان افرادی برای خودشان پناهگاه نسازند و دست به جنایت نزنند. علما نیز با مردم صحبت کنند و مسائل را بیان کنند.
او تاکید کرد: خواستۀ مردم شهر زاهدان و استان سیستانوبلوچستان از مسئولان آن است که به وظیفۀ خودشان در تامین امنیت شهروندان به درستی عمل کنند و این خواستۀ معقولی است.
انتهای پیام




امروزه در اروپا مجازات اعدام منسوخ شده لذا باید شرایط مکان و زمان را اجرای احکام در نظر گ فت
من متوجه نشدم چرا جناب مولوی فرمودن جز قصاص اعدام درست نیست اما در اسلام برای بسیاری از موارد عیر از قصاص هم اهداپ را جایز دانسته اند طبق روایات حتی کتب برادران اهل سنت وطبق روایات صحاح از جمله سب النبی معاذالله وهمچنین سب اهل بیت النبی معاذالله وهمچنین ارتداد وغیره که موارد دیگری را شامل میشود
نه سب النبی و نه ارتداد طبق نص صریح قرآن شامل حکم اعدام نمیشوند، نص صریح قرآن چند بار گفته کفار و مشرکین به پیامبر توهین کردند و فحش دادند ولی هیچ جا نگفته سب النبی را بکشید و یا هیچ جا قرآن اجازه نداده کسی که مرتد شده را بکشند ، حکم جان انسانها فقط در دست الله است . جایی که الله اجازه نداده هیچ مفتی و مجتهدی اجازه ندارد حرام خدا را حلال کند .
تبریک به آقای شفیعیان بخاطر مصتبسر شدن و انتخاب مذهب حقه سنی البته ایشان بخاطر معذوراتی که دارند نمی توانند در این مورد اعلام عمومی کنند ولی از نوع درج مطالب بروشنی می توان پی برد که ایشان دست از مذهب ساخته شده تشیع دست برداشته وبه شریعت اهل تسنن مستبصر شده اند
متاسفانه اکثر اهل سنت قرآن را تفسیر به رای می کنند تفسیر به رای معادل تبعیت از هوای نفس هست که در قرآن ذکر شده تنها کسانی که امام معصوم هستندمی توانند قرآن را تفسیر کرده و تبیین کنند .مذهب شیعه خود ساخته نیست شما خطبه ی غدیر را که پیامبر در اواخر عمر شریفشان ایراد فرمود را مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد که ماجرا از چه قرار بوده.
شریعت حقه نه ،شما که معذور نیستی واقعیت رو بگو شریعت … سنت ،که … .خداوند شما را هدایت و یا … نماید .
دیدگاه شما در انتظار بررسی است.
تمام امامانِ خدا، علیهم السلام را … کشتند ..باعث غیبت فرزند امام حسن عسکری ، … بود . تمام طالبان و القاعده که آمریکا هم نگران شده بود … هستند داعشی که این همه کثافتکاری کرد … بودند .. و … که این وحشیگری کثیف را به راه انداخت تمام غیر مسلمان دنیا بر علیه او شدن مگر تمام حکومت های …
…
من متوجه نشدم چرا جناب مولوی فرمودن جز قصاص اعدام درست نیست اما در اسلام برای بسیاری از موارد عیر از قصاص هم اهداپ را جایز دانسته اند طبق روایات حتی کتب برادران اهل سنت وطبق روایات صحاح از جمله سب النبی معاذالله وهمچنین سب اهل بیت النبی معاذالله وهمچنین ارتداد وغیره که موارد دیگری را شامل میشود
در عربستان سعودی که به نوعی مرجع فتاوی در بیشتر وشاید اکثریت کشورهای مسلمان اهل سنت مطابق فتاوای هیئت استفتاح شورای استفتاح انجا ویا استفتاح فتاوی مصر رفتار میکنند آیا علمای انجا وشورای فتاوی ان کشورها اندازه جناب مولوی در فقه حنفی ویا روایات وآیات مورد قبول علمای اهل سنت فتاوا صادر میکنند بقدر جناب مولوی با مبانی حقوق در فقه خودشان آشنایی ندارن ؟
زنده بادمردباایمان وشجاع مولوی عبدالحمیدخداحفظتون کنه متاسفانه مسولین فکرمکنن بااعدام مردم رومترسونن ک دیگه ب مطالبه حقوقشون نپردازن ولی ب قول شیخ عبدالحمید نمیدانن بااین کاردنیا وآخرتشون نابود مکنن
… و تروریست ها مردم را در کوچه و خیابان بکشید حق شماست … قصاص قاتل که خدا فرموده، نابودی در برابر خدا و آخرت خداست ؟؟؟؟؟
آخوند …، پیامبر چه زندگی ساده زیستی داشته؟ اونوقت تو نهار و شام تجملاتی میخوری، سوار لندکروز میشی و …؟ این بود سنت پیامبر، آخوند …؟
یعنی جناب مولوی حاصرید به قاتل فرزند خودت ازادی بدهید؟؟؟؟؟؟؟؟
یک بام و هوای مولوی …
یک بام و دو هوای مولوی
مالباختگان صندوق امیر المؤمنین شهرستان بهشهر رستمکلا ازسال ۱۴۰۱ همچنان بلا تکلیف متهمان آزاد و در حال عیش و نوش با پولی که حاصل دسترنج …تا کی…به کجا شکایت کنیم…!؟
کسیکه قتل انجام میده مشخصه قصاص اعدام چون حق اولیای دم میتونه ببخش میتونه هم قصاص اعدام کنه،،،ولی امنیت ایجاد کردن اینجا سخته اگر با دزدیکه گوشی یا طلا میدزده یا زندگی طرفو خونه نیست بار میزنه میبره هی بهش زندان وجریمه میدن میره برمیگرده باز از دوباره از بخشش جری میشه چون قانونو بلده،تنها چیزیکه بازدارندس حکم محکم طرف از ترس سراغ دزدی نره مماشات کردن جریتر شدن دزدهاست،با دید قبلی جواب نمیده حکم باید بازدارنده باشه،طرف بدونه با دزدی یا چاقو زدن به مردم همون دستش طبق قانون آسیب جدی میبینه مطمعن باش دیگه سراغش نمیره،این یعنی امنیت سازی برای مردم،مماشات دیگه جواب نمیده
حضرت شیخ با آن ید خدم حشم وکاروان اسکورت خودرو در نظر ندارد کسی که به کشورش خیانت می کند اسرار رو به بیگانه اعلام می کند وباعث مرگ بسیاری می گردد وچه شخصیت های رو ازدست دادیم برای چنین شخصی حضرت شیخ چه دستور می فرمایند
این فتاوا چیزی جز اختلاف افکنی بهمراه ندارد بنظر شماحکم کسی که برای دشمنی چون اسرائیل جاسوسی میکند چیست حکم کسی که با دشمن همدست شده وبر علیه کشور ومردم اقدام به ساخت پهپاد و استفاده آن بر علیه اماکن نظامی وغیر نظامی همچنین ترور شخصیت های برجسته نظامی وغیر نظامی میکند چیست آیا چیزی غیر از اعدام است
واقعا از انصاف نیوز که خود ،خدای اختلاف افکنی است جز این توقع نمی رود،دیدگاه مولوی عبدالحمید محترم،ولی کشور ما بر اساس دیدگاهی که در قانون اساسی آمده اداره می شود.
عربستان بر اساس کدام دیدگاه اداره می شود که با شمشیر سر می زنند،راستی چرا کسی با اشاره نمی کند.