انتقاد یار دوازهم تیم ملی از قرارداد میلیاردی بازیکنان
مدیر پروژه اعزام هنرمندان به برزیل گفت:«خانمی که فرمودهاند مرا بخاطر همراهی با ولایت طرد کردند نمیشناختم. چه کسی ایشان را مجری طرح کرده بود که حالا استعفا دادهاند؟!»
به گزارش انصاف نیوز به نقل از بانی فیلم، سیدجواد هاشمی، تهیه کننده پروژه یار دوازدهم در واکنش به حواشی پروژه یار دوازدهم یادداشتی منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:
از زمانی که پروژه اعزام هنرمندان و پیشکسوتان فوتبال و مدیران باشگاه ها به جام جهانی تحت عنوان پروژه یار دوازدهم «آغاز» شد، هجمه بی امان تهمت و افترا و توهین به حامیان و سرمایه گذاران این پروژه به صورت کاملا برنامه ریزی شده رقم خورد و عده ای بی آن که بدانند هدف از این سفر چیست و یا اینکه حتی اسامی مسافرین اعزامی را بدانند، شروع به تخریب این مجموعه و مسافران آن کردند. گله بسیار است، از هنرمندانی که در لیست اعزام نبودند و شروع به مصاحبه های رنگین کردند که هیهات، ما به این سفر نمیرویم، بی آنکه بگویند آیا واقعاً آنها به این سفر دعوت شده بودند؟
از افراد متظاهری که خود را به این پروژه چسبانده و در نهایت با مظلوم نمایی و نشر اکاذیب بیهوده و به قصد تشویش اذهان عمومی و بزرگ نشان دادن خود پس از گرفتن میلیون ها تومان از این قطار پیدا شدند. آیا آنهایی که از رفتن هنرمندان به جام جهانی گله می کنند از خود پرسیده اند هزینه اعزام آنها چقدر است؟ تعداد آنها چند نفر است؟ آیا مردم عزیزمان می دانند هزینه اعزام ۴۰ هنرمند ما به جام جهانی با هزینه قرارداد یک فصل یک فوتبالیست لیگ برتری برابری می کند؟
آیا پولی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت اعزام هنرمندان در نظر گرفته شده بیت المال است یا قراردادهایی میلیاردی با بازیکنان مصدوم؟ در حالی که همه برای عکس یادگاری گرفتن با این هنرمندان در رقابت هستند، چگونه است که حضور این افراد در جام جهانی برای تولید یک پروژه سینمایی به بزرگترین مشکل جامعه تبدیل شده؟ چرا کسی نسبت به لیست مدیران باشگاه ها و مربیان و پیشکسوتان که با همین گروه به جام جهانی اعزام میشوند، حساسیتی ندارد؟ آیا آنجا دیگر بحث پول بیت المال نیست؟
آیا مردم می دانند درآمدی که از حضور هنرمندان بدست می آید، صرف حضور مدیران و پیشکسوتان فوتبال در جام جهانی می شود؟ بیایید بپذیریم که هدف این پروژه بسیار والاتر از اینگونه بحث هاست.
ما به عنوان جزء کوچکی از این جامعه و در راستای نامگذاری سال جاری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد این کارزار شده ایم و از مردم عزیزمان و ارباب جراید تمنا داریم که هر گله و شکایت و توهینی دارند آن را بسوی سرمایه گذار این پروژه نشان بگیرند و حرمت هنرمندان خود را حفظ کنند و بدانند که آنها فقط و فقط به عشق پرچم مقدس و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران قصد این سفر را کردند و این خواسته تمام و کمال سرمایه گذار است و شنیدن این حرف ها را در راه سربلندی ایران سعادت خود می داند.
حکایت خانمی هم که فرمودهاند مرا بخاطر همراهی با ولایت طرد کردند، نه تنها عجیب نیست که مسبوق به سابقه نیز هست: یادم می آید اولین روزی که دیدارشان کردم نشناختم، پرسیدم ایشان کیست؟
گفتند در شبکه خارجی و نه البته ضد انقلاب(!) فعالیت می کردند و در چند کار تلویزیون هم بازی کرده اند. عرض کردم مانعی نیست ایرانی هستند و زیر پرچم ولایت و کشور فعالیت کنند، خدا خیرشان دهد و الا تمامی ستاره های عضو پروژه ایرانی و معتقد و مؤمنند و اگر از دست و زبان این خانم رنجیدهاند به جد من او را حلال کنند و چیزی نگویند تا به قول خودشان منزوی و کتک خورده به فعالیت هنری اشان ادامه ندهند، ضمنا ایشان مطرح کرده اند از مجری طرحی استعفاء دادهاند و من نمی دانم کی به این سمت رسیده بودند که استعفاء بدهند! مجری طرح توسط تهیه کننده انتخاب میشود و بنده هرگز ایشان را انتخاب نکردهام.
مردم بدانند که فرزندان این خاک از قراردادهایی که روزی آنها را تامین می کند گذشته اند تا در کنار تیم ملی حضور داشته باشند. مردم بدانند که ستارگان سینمای آنها نمایندگان و سربازان آنها هستند در جبهه فرهنگ که در برزیل به دفاع از ارزش های آنها خواهند پرداخت در پایان لازم است از همراهی همه یاران شماره ۱۲ که در لیست سرمایه گذار محترم برای همراهی در سفر قرار گرفته اند تشکر کنم و از ارباب و جراید که همه گاه حتی وقتی ما را به ضرب تازیانه انتقاد نواختند، همراهی کردهاند سپاسگزاری کنم و عاجزانه درخواست کنم هیچ شایعهای از سمت و سوی هیچکس صحیح نیست مگر به صورت رسمی از طرف اینجانب به عنوان تهیه کننده، بسیار شفاف در قالب بیانیه منتشر شود.
و در آخر اینکه، هرگاه کسی از این قطار پیاده شده، نه بخاطر مصلحت دیگران، که صرفا به دلائل شخصی خودش بوده است. به امید روزی که بنده و هر که خواننده این مقاله است، ریش و ریشه را با هم داشته باشند.
انتهای پیام
