بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با رشد ۳۰ درصدی در تقاضا و متراژ غرفه ها در دو طبقه مصلی و با یک روز افزایش، در ۸ روز برگزار شد.
ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، مجموع هزینه های انجام شده برای برپایی نمایشگاه امسال را که نسبت به دو دوره قبل با یک روز افزایش و آماده سازی ۱۵ هزار متر مربع در دو طبقه مصلی دایر شد، سه میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه های نمایشگاه نیز ۷۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنفرانس خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از انتشار جدول هزینهها بعد از پایان نمایشگاه و با هدف شفاف سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد بودجه های دولتی در امور مختلف، خبر داده بود.
جدول مقایسه ای هزینه های نمایشگاه مطبوعات در ۴ دوره گذشته
| سال برگزاری نمایشگاه |
هزینه برگزاری |
| نمایشگاه نوزدهم(۱۳۹۱) |
۵میلیارد و صد میلیون تومان |
| نمایشگاه بیستم(۱۳۹۳) |
۲میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۶۰۰هزار تومان |
| نمایشگاه بیست و یکم(۱۳۹۴) |
۲میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان |
نمایشگاه بیست و دوم(۱۳۹۵)
(۸ روز/ دو طبقه مصلی) |
۳میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰هزار تومان |
ستاد اجرایی نمایشگاه مطبوعات، جدول هزینه های بیست و دومین دوره نمایشگاه را به شرح زیر منتشر کرد:
شرح هزینههای بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات (۱۳۹۵)
| ردیف |
شرح خدمات و اقدامات |
مبلغ (میلیون تومان) |
| ۱ |
مصلی بزرگ امام خمینی (ره) |
۳۰۰ |
| ۲ |
بیمه حوادث، آتش سوزی، مسئولیت، ساختمان و تأسیسات |
۲۰ |
| ۳ |
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران |
۱۱.۳ |
| ۴ |
برق ویژه نمایشگاه، خطوط تلفن ثابت و اجرای شبکه توزیع برق و تلفن (غرفهها، ستاد) و تأمین تجهیزات مربوطه |
۴۴.۳ |
| ۵ |
اینترنت با پهنای باند 155Mbps، توزیع آن، شبکه فیبر نوری داخلی و تأمین تجهیزات مربوطه |
۹۸.۷ |
| ۶ |
نظافت محوطه، پارکینگ و داخل شبستان (دو هفته) و انتقال و تخلیه کل ضایعات و پسماند به خارج از مصلی |
۷۴.۶ |
| ۷ |
سامانه اینترنتی نمایشگاه، کمیته ثبت نام، جانمایی الکترونیک و دریافتها و تجهیزات جایگاه های اطلاع رسانی |
۴۰.۸ |
| ۸ |
تبلیغات محیطی، طراحی پوسترها و بروشورها، تابلوی غرفهها و برنامه ها، بنرهای اطلاع رسانی و … |
۷۳.۴ |
| ۹ |
تیزرهای تلویزیونی و رادیویی، ضبط و تدوین برنامه ها و نشست های خبری، کلیپ ها و مراسم |
۵۷ |
| ۱۰ |
امور فنی و چاپ تابلوها، فلکسی، بنر، پوسترها (برای اماکن عمومی، مدارس و اتوبوسهای شرکت واحد تهران) کارتهای دعوت، بروشورهای بخشهای مختلف، سر در غرفهها، تقدیرنامهها و … |
۶۸ |
| ۱۱ |
تجهیزات فنی، سیستمهای صوت و پخش تصویر نشستها، تالارهای گفتگو و کارگاهها (مجموعاً ۸ تالار) و تلویزیونهای بزرگ و استقرار متصدیان فنی در هر تالار |
۴۴.۲ |
| ۱۲ |
حمایت از مشارکت ادارات کل استانها برای حضور تجمیعی نشریات استانی |
۲۸۴.۹ |
| ۱۳ |
میهمانان خارجی، مترجمان و کارگاههای مربوط به این بخش و ملزومات و تدارکات مربوطه |
۲۵۵ |
| ۱۴ |
خدمات مهندسی، نقشه کشی، نظارت بر نقشه ساخت و سازها، تحویل غرفهها و خدمات فنی |
۳۵ |
| ۱۵ |
غرفه سازیهای پیش ساخته و تامین تجهیزات اولیه آنها در دو طبقه، سردر ورودی های شبستان، بخش های اداری |
۲۲۸ |
| ۱۶ |
ساخت و ساز بخشهای عمومی، میادین، تالارهای گفتگو و نشست، کارگاه ها، افتتاحیه و اختتامیه، ستاد، تشریفات و … |
۲۱۵.۸۸ |
| ۱۷ |
نیروی انسانی: اجرایی، ستادی، هماهنگی، تشریفات، انتظامات (۲۸۰ نفر) |
۲۹۷.۴ |
| ۱۸ |
نظرسنجی، برگزاری برنامه های تالارهای گفتگو و کارگاهها، مستندسازی و آرشیو و فعالیت های انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها |
۶۷.۷ |
| ۱۹ |
کمک به روزنامههای منتشر کننده ویژه نامههای روزانه نمایشگاه |
۵۹ |
| ۲۰ |
ستاد خبری، نقشه راهنما، سامانه پیامکی، ۴۶ دوربین کنترل کننده، اطلاع رسانی عمومی نمایشگاه، نصب و چیدمان اقلام تبلیغاتی و … |
۶۱ |
| ۲۱ |
ترابری عمومی بازدیدکنندگان با مینی بوس و ون داخل محوطه مصلی |
۱۹.۴ |
| ۲۲ |
پذیرایی عمومی در میادین و برنامه ها، تغذیه ۱۰ روزه نیروهای اجرایی و انتظامات، ملزومات و حمل و نقل |
۱۴۰.۸ |
| ۲۳ |
تأمین تجهیزات و وسایل اداری، الکترونیکی، نمایشگاهی و تشریفات |
۶۷ |
| ۲۴ |
مشارکت و حمایت از بخشها و فعالیت های جنبی نمایشگاه و تهیه ملزومات و تدارکات مربوطه |
۱۶۷.۴۲
|
| ۲۵ |
تأمین هدایای ۱۳ غرفه برتر و ۶۸ غرفه فعال در نمایشگاه |
۳۱۷.۶ |
| ۲۶ |
حمایت از برپایی دو نمایشگاه «عکس ایران در سالی که گذشت» و «محیط زیست» |
۵۱.۳ |
| ۲۷ |
تأمین ملزومات مصرفی و پرداخت سایر موارد از تنخواه |
۴۹.۱ |
| مجموع |
۳۱۴۸.۸ |
|
|
انتهای پیام