سایپا، نمایندگی یا دلالی؟

یک روزنامه نگار حوزه اقتصادی با پیش بینی بالا رفتن قیمت «ساندرو استپ وی» به خاطر وضعیت عرضه ی اولیه ی آن، نوشت: شورای رقابت کجاست؟ نهاد نظارتی کجاست؟ کی میاد بگه آقا چرا نمایندگی ها به جای نمایندگی دارن دلالی میکنن! رسما دلالی میکنن ها… شما زنگ بزنید به اینها، اصلا کارشون خرید و فروش حواله ست. یکی نیست بگه آقا به چه حقی شما جلوی صلح رو بستی تو سیستم؟

به گزارش انصاف نیوز، امیرهادی انواری، در یادداشتی در صفحه ی شخصی خود نوشت:

والا حقیقتش تو فکر خرید یه «ساندرو استپ وی» بودم. که البته الان منصرف شدم، عرض میکنم …

یک ماشینی که پارس خودرو اعلام کرد پیش فروش میکنه برای تحویل آبان.

پیش فروش ظرف مدت ۴۰ دقیقه تمام شد.

بعد از اون آگهی های آن در سایت باما و باقی سایت های مشابه پر شد.

فروش حواله استپ وی دقیقا از فردای پیش فروش – تحویل آبان تا ۳ و نیم میلیون هم شد (یعنی مثلا واریزی توسط فروشنده ۲۲ میلیون تومن بوده، فروشش ۲۵ و ۵۰۰ بود)

راستش من به دو تومن هم راضی بودم…. چون خودم اکثرا تماس میگرفتم. نکته جالبی وجود داشت، اکثر فروشنده های حواله نمایندگی های رسمی سایپا بودند.

خلاصه اینکه یک دفعه در اقدامی «احمقانه» سایپا اعلام کرد صلح استپ وی از یکشنبه ممنوعه!

یعنی مثلا با شما قرار داد میبندن و توش ذکر میکنن امکان صلح تا سه بار – مثلا – هست، بعد بخشنامه میدن حرف خودشونو نقض میکنن.

الان ساندروی استپ وی تحویل فوری اتومات ۵۹ تا ۶۰ میلیون تومانه (قیمت کارخونه ۵۲ و ۵۰۰ حدودا)

اما نکته جالب چیه؟

تو پیش فروش تحویل بهمن و اسفند، مشتری بعد از واریز پیش پرداخت (حدودا ۲۲ تومن) موقع تحویل باید به «قیمت روز» پرداخت کنه.

حالا لابد با این بازی ها که در آوردند (تمام شدن فروش آبان تو ۴۰ دقیقه، بستن امکان صلح و…) که نتیجه ش شده ساندرو استپ وی ۶۰ میلیونی، پس فردا با استناد به همین تفاوت قیمت کارخانه و بازار میگن برای از بین بردن بازار سیاه بیایم قیمتش را بالا ببریم و تحویل بهمن و اسفند هم که باید مابقی وجه را به روز بپردازن.

شورای رقابت کجاست؟ نهاد نظارتی کجاست؟

کی میاد بگه آقا چرا نمایندگی ها به جای نمایندگی دارن دلالی میکنن!

رسما دلالی میکنن ها… شما زنگ بزنید به اینها، اصلا کارشون خرید و فروش حواله ست.

یکی نیست بگه آقا به چه حقی شما جلوی صلح رو بستی تو سیستم؟

(که خرید و فروش باز هم مبهم تر بشه و بره تو دفترخونه ها)

بیش از ۵ هزار تا فکر نکنم ظرفیت تولید داشته باشن، اون وقت ۱۸ هزار تا برای آبان فروختن…. مطمئن باشید تعداد زیادی دیرکرد خواهد داشت.

ما بدبختیم که ماشین های دست چندم رمانی رو اینطور ناچاریم بخریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

۳ Comments

  1. جناب انواری عزیز، شکایت به که کرده ای!؟ اینها ده ها سال است که کارشان شده دلالی و فی الواقع دزدی، ابوطیاره های عهد دقیانوس کشورهایی که هنوز بنوعی خودشان جزو جهان سومی ها محسوب می شوند، را به قیمت خودروهای درجه یک آلمانی و آمریکائی و ژاپنی به ملت می اندازند (که البته تا وقتی می خریم، حقمان است) ، مشکل اینجاست که خود ناظر، همدست اینهاست! باید بگردیم ببینیم، شکایت از ناظر را به کجا باید برد؟

    ۱
  2. دمت گرم انصاف، بجان خودم اگر یک ماه می نشستم، نمیتونستم واژه ای به این قشنگی را جایگزین اون یکی واژه کنم! خیلی خندیدم، تشکر میکنم بابت اینکه باعث فرح و شادمانی ام شدی.

  3. دلالی تا چه حد آخه سود بانک و میکنن ۱۵ درصد که مردم مجبور بشوند پولاشونو ببرن تو دلالی خودرو پراید و تیبا بعد دلالای محترم سودای کلان بخورن رو حواله های مردم مملکت نیس که والا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا